Sanoste-sovellus, senioreille, app, tabletti

Usein kysytyt kysymykset

Alle on koottu usein esitettyjä kysymyksiä sekä niiden vastaukset. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit ottaa myös yhteyttä asiakaspalveluumme:

asiakaspalvelu@sanoste.fi tai puh. 09 315 82582 (ma-pe klo 10.00-15.00)

1. Mitä kotiin välitettävät harrastukset ovat?
Nyt voit harrastaa aivan uudella tavalla, helposti missä vain.

Kotiin välitettävät reaaliaikaiset harrastukset ovat kuin mitä tahansa ammattilaisten ohjaamia harrastuksia, mutta ne välitetään kuvapuheluna tablettilaitteeseen ja kannettavaan tietokoneeseen sen sijaan, että ohjaaja ja osallistuja ovat fyysisesti läsnä samassa tilassa.

Harrastuksen aikana kuulet ja näet ohjaajaan tablettilaitteen tai tietokoneen ruudulta ja hän kuulee ja näkee sinut. Harrastukset eivät ole videoita. Ohjaaja neuvoo ja motivoi sinua harrastuksen aikana.

Oletko omainen?
Monipuolisesta valikoimastamme voit ostaa läheisellesi sellaisia harrastuksia, joista hän on kiinnostunut ja jotka kohottavat hänen elämänlaatuaan ja omatoimisuuttaan. Harrastuksiin on helppoa ja turvallista osallistua omasta kodista käsin ilman ulkopuolisen apua. Harrastukset on tarkoitettu kaikille ikäihmisille. Mitään ikärajaa harrastuksiin osallistumiseen ei ole tai vaatimuksia kunnon suhteen. Jokainen osallistuu harrastuksiin kykyjensä mukaan.

Voit ostaa harrastukset lahjaksi läheisellesi helposti verkkokaupastamme. Sinun ei missään vaiheessa tarvitse sitoutua pitkään sopimukseen. Halutessasi voit ostaa harrastuksen toistuvaissopimuksella, jolloin veloitamme harrastuksen hinnan 4 viikon välein antamaltasi luottokortilta. Toistuvaissopimus on yksinkertaista irtisanoa.

Oletko seniori?
Haluatko jatkaa rakasta harrastusta kotoa käsin? Tai haluatko aloittaa aivan uuden harrastuksen? Kiinnostaako sinua liikunta, laulaminen tai asiantuntijaluennot?

Harrastuksemme on tarkoitettu senioreille. Mitään ikärajaa harrastuksiin osallistumiseen ei ole, tai vaatimuksia kunnon suhteen. Jokainen osallistuu harrastuksiin kykyjensä mukaan.

Voit ostaa verkkokaupastamme palvelun aluksi lyhyemmäksi ajaksi (yhteensä 4 kertaa) ja jatkaa halutessasi tämän jälkeen harrastuksen tilausta. Sinun ei missään vaiheessa tarvitse sitoutua pitkään sopimukseen.

Harrastuksessa on aina läsnä alan ammattilainen, jolla on tehtävään vaadittava koulutus ja pitkä kokemus harrastuksen ohjaamisesta.

2. Kuka voi osallistua harrastuksiin?
Harrastuksiin on helppoa ja turvallista osallistua omasta kodista käsin ilman ulkopuolisen apua. Harrastukset on tarkoitettu kaikille ikäihmisille. Mitään ikärajaa harrastuksiin osallistumiseen ei ole, tai vaatimuksia kunnon suhteen. Jokainen osallistuu harrastuksiin kykyjensä mukaan. Tällä hetkellä kaikki palvelumme ovat suomenkielisiä.

3. Mitä hyötyä kotiin välitettävistä harrastuksista on?

Oletko omainen?
Monipuolisesta valikoimastamme voit ostaa rakkaalle läheisellesi sellaisia harrastuksia, joista hän on kiinnostunut ja jotka kohottavat hänen elämänlaatuaan ja omatoimisuuttaan. Harrastuksiin on helppoa ja turvallista osallistua omasta kodista käsin ilman ulkopuolisen apua.

Oletko seniori?
– Voit harrastaa missä tahansa
– Säännöllinen harrastus tuo iloa arkeen
– Voit jatkaa helposti mieleistäsi harrastusta tai kokeilla uusia harrastuksia

4. Millä laitteilla harrastuksiin voi osallistua?
Harrastuksiin voi osallistua tablettilaitteella tai kannettavalla tietokoneella. Tablettilaitteella osallistuminen on helpompaa kuin kannettavalla tietokoneella, sillä osallistuminen tapahtuu yhdellä napin painalluksella. Kannettavalla tietokoneella osallistuttaessa käyttäjän on osattava käyttää Google Chrome verkkoselainta ja kirjautua palveluun verkkosivulla. Suosittelemme osallistumista sovelluksen avulla sellaisille käyttäjille, jotka eivät ole tottuneet käyttämään tietotekniikkaa.

Tablettilaite
Tarvitset tablettilaitteen, johon on ladattu Sanoste-sovellus. Sovellus on saatavana iOS- ja Android käyttöjärjestelmää käyttäviin tablettilaitteisiin. Sovelluksemme toimii seuraavissa käyttöjärjestelmäversioissa:

– iOS 10 tai uudempi versio
– Android 5, 6, 7 tai uudempi versio
Lisäksi tarvitset toimivan verkkoyhteyden, johon tablettilaitteesi on kytketty.

Huom: Sanoste-sovellus on tablettisovellus eikä ole tarkoitettu älypuhelimiin

Kannettava tietokone
Voit osallistua harrastuksiin Google Chrome -verkkoselaimen kautta millä tahansa kannettavalla tietokoneella. Lisäksi tarvitset toimivan verkkoyhteyden, johon kannettava tietokone on kytketty.

5. Tarvitsenko jotakin lisälaitteita osallistuakseni harrastuksiin?
Osallistuaksesi harrastuksiin tarvitset vain tablettilaitteen, johon on ladattu Sanoste-sovellus tai kannettavan tietokoneen, jossa on Google Chrome -verkkoselain. Lisäksi tarvitset toimivan verkkoyhteyden.

Lisäksi suosittelemme tablettitukea, koska tablettilaite asetetaan siten, että näette ohjaajan kanssa toisenne hyvin. Voit ostaa tablettituen verkkokaupastamme. Tablettitukia myyvät myös esimerkiksi Clas Ohlson, Gigantti ja Verkkokauppa.com.

6. Miten lataan sovelluksen tablettilaitteeseeni?
Sanoste-sovellus on saatavilla App Store- ja Google Play -sovelluskaupoista. Löydät sovelluksen helposti kirjoittamalla sovelluskaupan hakusanakenttään ”Sanoste”. Sovelluksen voi ladata ilmaiseksi tablettilaitteeseen. Katso tarkemmat ohjeet sovelluksen lataukseen täältä.

Mikäli sovelluksen latauksen yhteydessä ilmenee ongelmia, tarkista, että sinulla on riittävän uusi käyttöjärjestelmä käytössäsi. Voit päivittää käyttöjärjestelmän tablettilaitteen asetuksista.

Sovelluksemme toimii seuraavissa käyttöjärjestelmäversioissa:
– iOS 10 tai uudempi versio
– Android 5, 6, 7 tai uudempi versio

Huom: Sanoste-sovellus on tablettisovellus eikä ole tarkoitettu älypuhelimiin.

Tarvittaessa voit kysyä apua asiakaspalvelustamme: asiakaspalvelu@sanoste.fi

7. Miten harrastus ostetaan?
Voit ostaa harrastuksia Sanoste-sovelluksen kautta tai verkkokaupastamme store.sanoste.fi. Ennen harrastuksen ostoa sinulla tulee olla luotuna Sanoste-tili. Voit luoda tilin Sanoste-sovelluksessa tai verkkokaupassamme kohdasta ”Kirjaudu”.

Huomioithan, että tilaus tulee tehdä viimeistään 24 tuntia ennen palvelun alkua.

8. Mitä maksutapoja voin käyttää?
Tarjoamme verkkokaupassamme yleisimmät maksutavat turvallisuudesta tinkimättä. Ostoskorissamme on 128-bittinen SSL-suojaus. Emme tallenna tai säilytä asiakkaiden pankki- ja luottokorttien numeroita.

Käytössämme olevat maksutavat:

  • Verkkomaksu: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Osuuspankki, POP-pankki, Säästöpankki, S-pankki ja Ålandsbanken
  • Luottokortti (Visa, MasterCard)
  • Debit-maksukortti (Visa, Mastercard)

Jatkuva tilaus

Voit tilata palvelun myös jatkuvana tilauksena kertaostoksen sijaan. Valitse verkkokaupassa vaihtoehto ”Haluan tehdä jatkuvan tilauksen”, lisää pyydetyt maksukortin tiedot ja vahvista tämän jälkeen palvelun tilaus. Verkkokauppamme veloittaa tiliäsi automaattisesti 4 viikon jaksoissa. Jatkuva tilaus on voimassa toistaiseksi. Saat jokaisesta veloituksesta kuitin ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Lisätietoa maksutavoista löydät täältä.

9. Voinko tilata harrastuksen lahjaksi?
Voit ostaa harrastuksia verkkokaupastamme myös lahjaksi. Ilmoita tällöin oston yhteydessä lahjansaajan sähköpostiosoite. Mikäli lahjansaaja haluaa osallistua harrastukseen käyttämällä tablettilaitetta, tulee hänelle ladata Sanoste-sovellus. Sovellukseen kirjautuminen tapahtuu tällöin lahjansaajan sähköpostiosoitteella.

Huomioithan, että tilaus tulee tehdä viimeistään 24 tuntia ennen palvelun alkua.

Tarkemmat ohjeet lahjaksi ostamiseen löydät täältä.

10. Miten osallistun harrastukseen?
Harrastukseen osallistutaan vastaamalla kuvapuheluun. Ohjaaja soittaa tablettilaitteeseen tai kannettavaan tietokoneeseen, kun harrastus alkaa. Vastaa tulevaan puheluun.

Harrastus toteutetaan aina etukäteen ilmoitettuna ajankohtana. Harrastusryhmien päivämäärät ja kellonajat on ilmoitettu verkkokaupassa. Ostettuasi harrastuksen, lähetämme sähköpostiisi tilausvahvistuksen, josta löydät myös harrastuksen ajankohdat.

Lue tarkemmat ohjeet harrastukseen osallistumiseen täältä.

11. Onko harrastus jatkuva tai aiheutuuko siitä muita kustannuksia kuin verkkokaupassa ilmoitettu hinta?
Harrastukset ostetaan verkkokaupastamme. Harrastuksen hinta ja kesto on aina ilmoitettu tarkkaan verkkokaupassa. Tilaus ei jatku automaattisesti kurssin päättymisen jälkeen. Harrastuksen ostamisesta ei aiheudu muita kustannuksia.

Tarvittaessa voit kysyä apua asiakaspalvelustamme: asiakaspalvelu@sanoste.fi

12. Voinko peruuttaa tilatun harrastuksen?
Voit peruuttaa tilaamasi harrastuksen 14 vrk:n sisällä ostohetkestä. Jos haluat peruuttaa tilauksen, siitä tulee lähettää kirjallinen pyyntö. Pyyntö lähetetään sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@sanoste.fi ja siinä tulee olla seuraavat tiedot: tilaajan nimi ja sähköpostiosoite, peruutettavan harrastuksen nimi, tilausnumero ja tilauspäivä. Löydät nämä tiedot sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta.

Mikäli harrastus alkaa 14 vrk:n sisällä ostohetkestä sinulla ei ole oikeutta peruuttaa ostosta (Kilpailuviraston linjaus palvelutuotetta koskevan peruuttamisoikeuden menettämisestä digitaalisten palveluiden osalta).

Jatkuvan tilauksen peruuttaminen

Sähköpostitse toimitetussa tilausvahvistuksessa on linkki, jonka avulla peruutat jatkuvan tilauksen nopeasti ja helposti. Tilauksen irtisanomisaika on 4 viikkoa (irtisanomisaika alkaa käynnissä olevan tilausjakson jälkeen).

Lisätietoa maksuehdoista löydät täältä.

Tarvittaessa voit kysyä apua asiakaspalvelustamme: asiakaspalvelu@sanoste.fi tai puh. 09 315 82582 (ma-pe klo 10.00-15.00)

13. Voiko harrastukseen osallistua korvaavana ajankohtana, mikäli yksi kerta jää välistä? 
Harrastukset järjestetään aina verkkokaupassa ilmoitettuna ajankohtana. Ostaessasi harrastuksen verkkokaupastamme hyväksyt valitsemasi harrastuksen ja ryhmän aikataulun. Emme valitettavasti korvaa tai hyvitä asiakkaalle väliin jääneitä harrastuskertoja.

14. Miten yksityisyydensuoja ja tietoturva ovat huomioitu?
Välittämämme harrastukset ovat tietoturvallisia ja niissä on huomioitu osallistujien yksityisyyden suoja. Tästä syystä esimerkiksi muut osallistujat eivät kuule tai näe sinua.

Tietoturva:
Harrastukset välitetään kuvapuheluna, jossa yhteys on korkea­ta­soinen ja suo­jattu. Harrastukset eivät ole terveyspalveluita eikä niiden aikana siirretä tai käsitellä asiakkaan terveydentilaa koskevia tietoja. Osallistujan nimi näkyy ainoastaan ohjaajalle harrastuksen aikana. Osallistujan osoitetieto on ohjaajan saatavilla vain hätätilanteessa. Tieto on autentikoitu eli tiedon katsomisesta jää aina jälki tietokantaamme, eikä tietoja pääse katsomaan luvatta.

Yksityisyyden suoja:
Vain harrastuksen toteuttava ohjaaja näkee ja kuulee osallistujan harrastuksen aikana. Osallistuja näkee ja kuulee harrastuksen aikana vain ohjaajan, ei ketään muita samanaikaisesti osallistuvia henkilöitä.

15. Rekisteriseloste

Tutustu rekisteriselosteeseemme täältä.

16. Käyttöehdot

Tutustu käyttöehtoihimme täältä.

Haluatko saada lisätietoja?
Ota meihin yhteyttä: asiakaspalvelu@sanoste.fi tai puh. 09 315 82582 (ma-pe klo 10.00-15.00)