Lantionpohjalihakset kuntoon

Lantionpohjalihasjumppa, sanoste, jumppa kotiin senioreille

Treenaa uudella tavalla

Lantionpohjalihaksia kannattaakin treenata, sillä kun ne ovat hyvässä kunnossa, ne vaikuttavat koko kehoon. Nyt voit osallistua kurssille, jonka avulla saat lantionpohjalihaksesi kuntoon – mukavasti ja helposti kotoa käsin! Lantionpohjalihasten kunnon heikentyminen ei ole pelkästään naisten ongelma, myös miesten lantionpohja vaatii säännöllistä harjoittamista.

Kuvapuhelu

Harrastus alkaa siten, että osallistuja vastaa ohjaajan soittamaan kuvapuheluun. Kuvapuhelu on aito ja intensiivinen tapa kohdata. Kuvapuhelussa näet ja kuulet ohjaajan ja ohjaaja näkee ja kuulee sinut. Noudatamme voimakasta yksityisyydensuojaa, joten et näe tai kuule muita osallistujia.

Reaaliaikainen

Harrastukset ovat reaaliaikaisia. Tämä tarkoittaa sitä, että ohjaaja on paikalla opastamassa ja motivoimassa osallistujaa. Harrastukset eivät siis ole videotallenteita. Ne välitetään verkkokaupassa olevan aikataulun mukaisesti.

Helppo ostaa

Kurssit ostetaan verkkokaupasta turvallisesti ja ilman pitkäaikaista sitoutumista. Voit ostaa kurssin itsellesi tai lahjaksi.

Treenaa fysioterapeutin ohjauksella omassa kodissasi

Naisille lantionpohjalihasjumppa
Naisille Pysy tiukkana -tietoisku
Miehille, Lantionpohjalihakset kuntoon -kurssi, harrasta kotona

Tietoisku 20 euroa (1 kerta)

Haluatko tietää lisää lantionpohjalihasten harjoittamisesta? Tietoiskussa käydään läpi perusteet lantionpohjalihasten harjoittelusta ja annetaan ohjeita päivittäin tehtävään lantionpohjalihasten jumppaan. Ohjaajana toimii lantionpohjan häiriöihin erikoistunut fysioterapeutti Maija Kiljunen.

Jumppa 49 euroa (4 kertaa 30 minuuttia)

Jos kaipaat säännöllistä treenausta ohjaajan kanssa, voit osallistua lantionpohjalihasjumppaan, jossa näitä lihaksia treenataan puoli tuntia kerran viikossa. Ohjaajana toimii lantionpohjan häiriöihin erikoistunut fysioterapeutti Maija Kiljunen.

Tutustu lantionpohjalihasjumppaan verkkokaupassa:

Lantionpohjalihasten treeni kotiin kuvapuheluna

Voit osallistua harrastuksiin käyttämällä tablettilaitetta, johon on ladattu ilmainen Sanoste-sovellus, tai kannettavaa tietokonetta, jossa on Google Chrome-verkkoselain. Osallistumiseen tarvitset:

Tablettilaite

Sanoste-sovellus senioreille, harrastukset kotiin

Voit osallistua kurssille tablettilaitteen avulla. Harrastukset toimivat seuraavissa tablettilaitteissa:
– Android 5, 6, 7 tai uudempi
– iOS 20 tai uudempi

Sanoste-sovellus

Tablettilaitteeseen tulee olla ladattuna Sanoste-sovellus. Voit ladata sovelluksen ilmaiseksi  Google Play- ja App Store -sovelluskaupoista.

Tablettituki

Suosittelemme käyttämään tablettitukea. Tuen avulla pystyt asettamaan tablettilaitteen pystyasentoon niin, että näette ohjaajan kanssa toisenne hyvin. Tarkemmat ohjeet tablettilaitteen oikeasta asennosta löydät täältä.

Voit hankkia tuen edullisesti verkkokaupastamme. Tablettitukia myyvät myös esimerkiksi Clas Ohlson, Gigantti ja Verkkokauppa.com.

Tablettituki, tuki tabletille, Sanoste Oy

Kannettava tietokone

Osta harrastukset verkkokaupasta:lihaskuntojumppa senioreille

Google Chrome -verkkoselain

Voit osallistua kurssille kannettavan tietokoneen avulla, jossa on Google Chrome- verkkoselain. Lataa tästä Google Chrome- verkkoselain.

5 syytä treenata lantionpohjalihaksia

1. Treenaus parantaa ryhtiä ja ehkäisee selkäkipuja. Lantionpohjalihakset ovat yhteydessä syviin vatsa- ja selkälihaksiin. Kun lantionpohjalihakset ovat hyvässä kunnossa, ne vaikuttavat koko kehon ryhtiin ja voivat ehkäistä selkäkipujen syntymistä.

2. Virtsankarkailu kuriin. Säännöllinen lantionpohjalihasten treeni ennalta ehkäisee ja estää virtsankarkailua.

3. Ikinä ei liian myöhäistä aloittaa. Vaikka lihasten kunto heikkenee ikääntymisen myötä, pystyy säännöllisesti tehtävällä treenillä parantamaan lantionpohjalihasten toimintaa. Harjoituksia kannattaakin tehdä iästä ja sukupuolesta riippumatta.

4. Lantionpohjalihasten kuntoon voi vaikuttaa. Ne ovat tahdonalaisia lihaksia ja niitä voi treenata aivan kuten muitakin lihasryhmiä.

5. Voit tehdä harjoituksia missä ja milloin vain! Lantionpohjalihasten treenaus sujuu huomaamattomasti ja ilman apuvälineitä. Oikeanlaisen tekniikan opettelun jälkeen harjoituksia voi tehdä missä ja milloin vain.

Tiesitkö, että myös miesten tulee harjoittaa lantionpohjalihaksiaan? Lue artikkeli (MTV Lifestyle 7.5.2018)

Toimittaja testasi jumppaa – Lue uusimmasta Eeva-lehdestä (29.08.2018) hänen kokemuksistaan!