Fasciamethod senioreille, sidekudos

FasciaMethod kasvattaa suosiotaan – Mistä trendilajissa on kyse?

Faskia on lihasta ympäröivä verkkomainen kalvo, joka oikeastaan pitää meitä kasassa. Tietoisuus sen merkityksestä on kasvanut viime vuosina. Tutustu FasciaMethod -kurssiin verkkokaupassamme

Trendilajiksi nousseessa FasciaMethodissa keskitytään kehon liikkuvuuden lisäämiseen sekä kireiden ja jännittyneiden lihasten avaamiseen. Harjoitteissa tavoitteena on nivelten luonnollisten liikeratojen säilyttäminen sekä koko kehon rentouttaminen ja nesteytys. Suomalaisten fysioterapeuttien kehittämässä menetelmässä paneudutaan kokonaisvaltaiseen kehonhuoltoon, mikä on erittäin tärkeää sekä paljon urheileville että myös ikääntyneille.

FasciaMethod -tuntien jälkeen olo on kevyempi ja itseään on helpompi kannatella ryhdikkäämmässä asennossa.

 

Rento ja hyvin nesteytynyt keho on tuki- ja liikuntaelimistön hyvinvoinnin perusta. Liikkuvuuden heikentyminen johtuu usein faskian kuivumisesta, mikä vaikuttaa koko kehoon lihasten ja lihaskalvon kireytenä. FasciaMethodissa tehtävät dynaamiset pumppaavat liikkeet helpottavat lihasjännitystä ja auttavat nesteen imeytymistä kudoksiin.

”FasciaMethod -tuntien jälkeen olo on kevyempi ja itseään on helpompi kannatella ryhdikkäämmässä asennossa”, tiivistää fysioterapeutti Eija Akiola.

Lihaskuntoa ja rentoutusta – 5 syytä valita FasciaMethod uudeksi harrastukseksi

1Parantaa lihastasapainoa.
Laajoja liikeratoja suosivien liikkeiden ja täsmävenytysten avulla avataan jännittyneitä ja kireitä lihaksia sekä vahvistetaan heikkoja lihaksia.

2. Kehittää liikehallintaa

FasciaMethodissa hyödynnetään kehon pitkiä lihaksia. Harjoitteet tehdään jatkuvassa pienessä liikkeessä pysyen, mikä kehittää tasapainoa ja koordinaatiokykyä.

3. Vahvistaa ja aktivoi syviä lihaksia
Faskia on yhteydessä kehon syviin lihaksiin. Harjoitteet vahvistavat ja aktivoivat ryhtiä kannattelevia lihaksia, kuten lantionpohjalihaksia.

4. Rentouttaa kehoa
Harjoitteiden avulla voidaan helpottaa lihasjännittyneisyyttä ja tehostaa lihasten palautumista. Rauhalliset liikkeet tehdään hengityksen tahdissa.

5. Tehostaa suorituskykyä
Kireät ja jumissa olevat sidekudokset heikentävät suorituskykyä urheilutilanteessa. Lihasvoiman sekä tuki- ja liikuntaelinten kunnossa pitämisen edellytyksenä onkin hyvinvoiva faskia.

Tutustu FasciaMethod -kurssiin verkkokaupassamme

Osta harrastukset verkkokaupasta, fasciamethod senioreille
Tuolijumppa

Harrastustunnit kätevästi kotiin

Sanoste välittää harrastustunteja kuvapuheluna tablettilaitteeseen tai kannettavaan tietokoneeseen. Suosituille FasciaMethod -tunneille voikin nyt osallistua helposti kotoa tai vaikka kesämökin laiturilta käsin. Reaaliaikaisen yhteyden avulla tunnin vetäjä pystyy neuvomaan ja opastamaan osallistujaa ja vastavuoroisesti osallistuja voi esittää hänelle kysymyksiä. Tunnit on suunniteltu erityisesti ikääntyneille, mutta mitään ikärajaa niihin osallistumiseen ei ole.

”Haluamme tarjota kaikille ikäihmisille mahdollisuuden osallistua suosittuun FasciaMethodiin, asuvat he sitten missä päin Suomea tahansa”, toteaa Sanoste Oy:n toimitusjohtaja Marianne Dannbom.

Tutustu palveluvalikoimaan verkkokaupassamme
Lue lisää kuvapuheluna välitettävistä reaaliaikaisista palveluista

Artikkeli on julkaistu ensimmäisen kerran 25.5.2018 (Sanoste Oy)

 

Tilaa uutiskirjeemme

Saat ajankohtaista tietoa uusista palveluistamme!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *